Blogi

Finalistit 2016: Picea Interior: “Se tunne, kun vuoden armoton raataminen johti kauppaan”

7.10.2016

Tapani Laukkanen ja ensi vuoden tavoite.

Picea Interior Oy
Kotipaikka: Kaavi
Perustettu: 2015
Työllistää: 3
Liikevaihto viime tilikaudella:  -

Toimitusjohtaja Tapani Laukkanen kertoo:

Liikeidea lyhyesti?

– Monitilatoimistojen sisustusratkaisut.

Mikä erottaa yrityksenne/tuotteenne/palvelunne kilpailijoista?

– Tuotteemme valmistetaan suomalaisesta kuusesta kun kilpailevat tuotteet on tehty lasista, pellistä tai maalatusta levytuotteista. Tuotteemme ovat pääsääntöisesti ekologisia kierrätettävissä olevia materiaaleja.

Kilpailijoidenkaan mielestä vastaavaa tuotepalettia ei ole tarjolla ei Euroopassa eikä koko maapallolla.

Millaisia kasvutavoitteita yrityksellänne on? Nimeä ainakin tärkein.

– Kansainvälistyminen vuoden 2017 aikana, jolloin haemme voimakasta liikevaihdon kasvua Euroopan markkinoilta. Lisäksi tuomme uuden konseptin markkinoille koskien etäterveydenhuoltopistettä.

Paras hetki yrittäjän urallasi?

– Se tunne, kun vuoden armoton raataminen johti suurehkoon ja onnistuneeseen kauppaan. Ja siitä johtuen tunne, kun takki on tyhjä.

Haastavin hetki yrittäjän urallasi?

– Kohtaaminen Martin Saarikankaan kanssa, kun kumpikaan ei antanut periksi.

Mitä olet oppinut tähän saakka Kasvu Open -sparrauksista?

– Periksi ei anneta. Ole aina valmiina. Aina voi tulla yllättäviä kysymyksiä, jolloin joudut perustelemaan kantasi. Usko siihen, että olet tehnyt oikeita asioita, mutta hyväksyt myös oikeutetun arvostelun ja olet tarvittaessa valmis tarkistamaan kantaasi.



Kommentointi