Blogi

Finalistit 2016: Smartwatcher tuottaa tietoa sisäilmasta yhdellä silmäyksellä

7.10.2016

Pauli Tarna ja Smartwatcherin ensi vuoden suunnitelmia.

Smartwatcher Oy
Kotipaikka: Vantaa
Perustettu: 2016
Työllistää: 3
Liikevaihto viime tilikaudella: 0

Toimitusjohtaja Pauli Tarna kertoo:

Liikeidea lyhyesti?

– Sisäilman laadun seurantaa 100 prosenttisesti langattomalla pilvipalvelulla. Langaton mittausyksikkö asetetaan seurattavaan tilaan ja se lähettää tiedot ilman laadusta pilveen, josta se on minkä tahansa selaimen kautta nähtävissä. Mitattavat suureet ovat lämpötila, ilman kosteus, ilmanpaine, CO2, partikkelit sekä VOC:t. Analytiikka muokkaa mittaustulokset selkeäksi ja helppolukuiseksi. Liiketoimintamalli on leasing ja B2B.

Mikä erottaa yrityksenne/tuotteenne/palvelunne kilpailijoista?

– Palvelumme on maailman ainoa ammattitason täysin langaton sisäilman laadun seurantajärjestelmä. VTT testaa kaiken anturiteknologian ja tämä varmistaa laadun. Käyttöliittymä on helppokäyttöinen ja se antaa kaiken tarvittavan tiedon yhdellä silmäyksellä.

Millaisia kasvutavoitteita yrityksellänne on? Nimeä ainakin tärkein.

– Tavoitteena on voimakas kasvu ensin kotimaassa ja vielä tänä vuonna ulkomailla. Kohdemarkkinoiksi on identifioitu muut Pohjoismaat, Englanti, Benelux-maat, Lähi-Itä ja vuoden parin päästä Kiina.

Paras hetki yrittäjän urallasi?

– Asiakkaiden antama palaute.

Haastavin hetki yrittäjän urallasi?

– Rahoituksen saaminen on aina kovan työn takana.

Mitä olet oppinut tähän saakka Kasvu Open -sparrauksista?

– Postiviivinen vastaanotto on luonut uskoa liikeideaamme. Hyviä kysymyksiä on tullut paljon ja ne ovat saaneet meidät miettimään asioita uusilta kanteilta.



Kommentointi