Blogi

Suomalaiset matkailuelämykset kansainvälisten matkustajien ulottuville

12.4.2018

Suomen matkailu elää vahvaa kasvuvaihetta. Maailmanlaajuisesti mielenkiinto pohjoismaisia matkailuelämyksiä kohtaan on kasvanut voimakkaasti. Esimerkiksi Finnairilla, Suomen Lappi oli menneenä talvena kiinalaisten asiakkaidemme ykköskohde Euroopassa.

Suomi tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia matkailijoille mm. elämyksien, luonnon, hyvinvoinnin, kaupunkikulttuurin ja liikkumisen muodossa. Yhteinen haasteemme on kuitenkin se, että löytäisimme oikeat, modernit tavat välittää nämä kokemukset Suomesta mahdollisesti kiinnostuneille matkailijoille ympäri maailman. Ja miten tekisimme sen tavalla, joka saa heidät innostumaan matkustamisesta Suomeen.

Finnarin edellisvuosi oli todella vahva. Vuonna 2017 kasvu oli sekä matkustajamäärillä että tarjotuilla ja myydyillä henkilökilometreillä mitattuna nopeinta koko Finnairin historiassa. Finnair lennätti lähes 12 miljoonaa matkustajaa 18 kohteeseen Aasiassa, seitsemään kohteeseen Amerikoissa ja yli 100 kohteeseen Euroopassa.

Meidän tavoitteenamme on luoda älykäs matkailun ekosysteemi, joka on alansa paras. Osana tätä työtä olemme erittäin kiinnostuneita uusista keinoista hyödyntää uutta teknologiaa, kuten virtuaalitodellisuutta, keinoälyä, puettavia laitteita, esineiden internettiä ja droneja uusien mielenkiintoisten kuluttajapalveluiden, elämysten ja tarinankerronnan välineinä.

Visiomme mukaisesti haluamme tarjota asiakkaillemme ainutlaatuisen pohjoismaisen kokemuksen. Lentoyhtiönä näemme matkailun ekosysteemin keskeisen tärkeänä ja haluamme olla aktiivinen toimija tämän ekosysteemin kehittämisessä.  Tässä kehitystyössä on tärkeässä roolissa myös Kasvu Open -ohjelman kaltaiset sparraus- ja kiihdytysohjelmat. On kaikille ekosysteemin toimijoille tärkeää, että mielenkiintoiset, uudenlaiset ja radikaalitkin ideat saavat mahdollisuuden kasvaa ja kukoistaa.

Haluamme olla mukana luomassa tätä ympäristöä tarjoamalla Finnairin matkailuosaamista, skaalaa sekä kanavia, joilla kertoa matkailijoille uusista mielenkiintoisista palveluista.

Ollaan yhteydessä, olemme avoimia uusille innovatiivisille ideoille, joilla luodaan & viedään maailmalle uusia suomalaisia matkailuelämyksiä!


Kirjoittaja

Jussi Luhtasela

Digital Transformation Lead, Finnair
Twitter: @JLuhtasela
LinkedIn: jussiluhtasela

Aiheet

Yleinen

Avainsanat

matkailu, finnair, kasvu


Kommentointi

Kasvu Open Karnevaali 2018

Olemalla mukana Kasvu Open Karnevaalissa varmistat oman paikkasi koko Suomen kasvuyritysverkoston kohtaamisessa.

Ohjelmaan tulee vielä tarkennuksia.

Lue lisää ja tule mukaan