Blogi

Mylläri Hanna-Leena Back: Sijoittajan vakuuttaa tarina

29.4.2016

Invesdorin operatiivinen johtajan Hanna-Leena Back toimii Kasvu Openissa myllärinä. Kuva: Tiina Yan.

Yrityksiä tavatessa tarkastelen aina liiketoimintaa yksittäisen tuotteen tai palvelun sijaan. Oma tuote tulee osata kertoa tiivistetysti, mutta liiketoimintaosaamisella rakennetaan bisnes. Usein sanonkin yrittäjille, että älä kerro tuotteesta, kerro bisneksestä.

Sparraustilanne etenee aina yrityksen tarinan ja tarpeen mukaan. Oman kokemukseni ja osaamiseni valossa minua kiinnostavat sijoittajanäkökulma sekä markkinointiosaaminen. Avainasiat keskustelussa ovat:

  • yrityksen sijoittajatarina
  • yrityksen idea ja liiketoimintamalli
  • ketkä ovat yrityksen asiakkaat?
  • mitä lisäarvoa yritys asiakkaille tuottaa?
  • osaako yritys markkinoida ja myydä tuotteitaan

 ”Älä kerro tuotteesta, kerro bisneksestä”

Asiakasnäkökulman tulisi aina olla liiketoiminnan ytimessä. Haluan sparrauksissa ymmärtää, miten hyvin asiakkaan näkökulma on otettu huomioon. Asiakkuusstrategian, brändäyksen ja kiinnostavan tarinan kautta moni yritys saadaan näyttämään kokoaan isommalta ja vakuuttavammalta markkinoilla. Suomalaisissa yrityksissä osaaminen on usein insinöörilähtöistä. Ilman markkinointi- ja liiketoimintaosaamista kasvun rakentaminen ei ole mahdollista.

Hanna-Leena Back, operatiivinen johtaja, Invesdor

Hanna-Leena Backilla on kokemusta erityisesti liiketoiminnan kehittämisestä ja asiakkuusstrategioiden rakentamisesta niin konsulttina isoissa konserneissa kuin terveysteknologia-alan start-upissa. Nyt Invesdorin operatiivinen johtajana Back auttaa yrityksiä kiihdyttämään kasvuaan osake- ja lainapohjaisen joukkorahoituksen avulla.


Aiheet

Yleinen

Avainsanat

kasvuyritys, asiakas


Kommentointi