ADA Driven kasvunälkä vakuutti tuomarit Metropolialueen Kasvupolulla

2.9.2014

Tiistaina 2.9. huipentuneen Metropolialueen Kasvupolun finaalin voittajat täydensivät valtakunnallisen Kasvu Open kasvuyrityskilpailun finalistilistan täyteen. Kuudenkymmenen kovimman kasvunälän omaavan yrityksen lista on nyt selvillä. Kasvu Open huipentuu Jyväskylässä 23.-24.10., kun finalistien joukosta valitaan kovimmat kasvajat.

Metropolialueen Kasvupolun sparrauksessa mukana olleiden viidentoista yrityksen kasvusuunnitelmia on kevään ja syksyn aikana myllätty entistä terävämmiksi. Yrityksiä ovat olleet kirittämässä kasvun asiantuntijat ja yritysjohtajat talkoohengellä. Tuomaristolla oli vaativa tehtävä valikoida yritysten joukosta voittaja.

”ADA Drive on huomioinut liiketoiminnassaan kansainvälisen markkinan mahdollisuudet heti kasvussaan. Innovaatio luo uudenlaista bisnestä pelikenttään, jossa on jo vakiintunutta toimintaa”, korosti Kasvu Open tuomariston puheenjohtaja, Mega Electronics Oy:n myyntijohtaja Pekka Pirttiaho.

Metropolialueen Kasvupolun voittaja ADA Drive Oy on kehittänyt verkkopalvelun, jossa ajoneuvojen käyttäjille tarjotaan ajoneuvon digitaalista asiointitiliä. Palvelu sisältää muun muassa sähköisen huollon ajanvarauspalvelun, jonka välityksellä käyttäjät voivat reaaliaikaisesti varata autoja huoltavilta yrityksiltä huoltoaikoja sekä nähdä huoltojen tarkat hinnat sekä työmääräyksen etukäteen. Pitkään tehty kehitystyö tuo nyt tulosta. ADA Driven toimitusjohtaja Anni-Mari Perkkiö oli yllättynyt kuullessaan voitosta.

Olemme Kasvupolun aikana saaneet valtavasti tukea ja vahvistusta tekemällemme kehitystyölle. Saimme meitä sparranneilta mylläreiltä paljon uusia kontakteja kasvutavoitteiden eteenpäin viemiseksi, kertoi Perkkiö innoissaan.

ADA Driven palvelulla on valtava kasvupotentiaali niin kansallisesti kuin kansainvälisesti.

”Palvelumme toimii samalla logiikalla kuin lentoyhtiöiden Amadeus –järjestelmä, jossa lentolippu kirjoitetaan aina samassa järjestelmässä, vaikka asiakas asioikin esimerkiksi Finnairin palvelussa. ADA Drive skaalautuu globaalisti ja olemme kehitystyössä ottaneet huomioon myös käännöstarpeet”, kertoo Perkkiö palvelun vahvuuksista.

Vahva kasvutavoite näkyy myös positiivisena osaajien kasvuna. Tällä hetkellä ADA Drive hakee 13 uutta it-asianatuntijaa ja digitaalisen viestinnän osaajaa tiimiinsä.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit Nordea ja Finnvera ovat panostaneet osaamistaan vahvasti Kasvu Openin tapahtumissa tänä vuonna. Pelkästään Nordealta on ollut mukana yli 20 rahoitusammattilaista sparraamassa yritysten kasvusuunnitelmia. Nordea haluaa olla mukana yritysten kasvun joka vaiheessa.

Tämä on juuri sitä mitä Suomi tarvitsee, yhdessä tekemistä, positiivisuutta ja roihuavaa asennetta, hehkutti Nordean konttorinjohtaja Juha-Pekka Burman.

Voittajan lisäksi Metropolialueen Kasvupolulla jaettiin kaksi kunniamainintaa elintarvikkeiden viileä- ja pakastejakeluun erikoistuneelle logistiikkayritys Esa Kuokka Oy:lle sekä kierrätettäviä lahjapakkausmateriaaleja valmistavalle Marjasia Group Oy:lle. Kasvupolun voittaja pääsee suoraan valtakunnalliseen Kasvu Open finaaliin sparrattavaksi sekä saa 3000 euron palkinnon. Myös kunniamaininnan saaneet jatkavat Kasvu Open Finaaliin.

Kasvupolun voittajia olivat valitsemassa Pekka Pirttiahon lisäksi Timo Onnela Helsingin Uusyrityskeskuksesta, Juha-Pekka Burman Nordeasta, Juha Kurkinen Rastorista sekä Vesa Niskanen Uudenmaan ELY-keskuksesta.

Metropolialueen Kasvupolku osa Kasvu Open kasvuyrityskilpailua

Metropolialueen Kasvupolku on osa valtakunnallista Kasvu Open kasvuyrityskilpailua. Valtakunnalliseen Kasvu Open –kilpailuun haki tänä vuonna kaikkiaan 347 yritystä. Finaalissa on mukana 60 yritystä, joiden liiketoimintaa ovat sparraamassa kokeneet liiketoiminnan ammattilaiset, rahoittajat ja kehittäjät. Kasvu Open finaalissa mukana olevat yritykset on valittu avoimen haun sekä Kasvupoluilla menestyneiden yritysten joukosta hakemusten perusteella. Osallistuminen on yrityksille maksutonta.

Metropolialueen Kasvupolulla sparrattavina olivat Mediareaktori Oy , Home Instead Seniorihoiva, Finnish Net Solutions Oy, Esa Kuokka Oy, Stereoscape Oy , Fenix Development Oy, Akustion Soft Audio Oy, Marjasia Group Oy/POMARBO, ADA Drive Oy, Joble Oy, TamErgo Oy, Fluido Oy, TopCompetitors.com, Go Experience Oy sekä Intermediator.

Kasvu Openin valtakunnallisia yhteistyökumppaneita ovat Nordea, Finnvera ja Technopolis. Metropolialueen Kasvupolkua olivat mahdollistamassa lisäksi YritysHelsinki, Rastor, Helsingin seudun kauppakamari sekä Uudenmaan ELY-keskus.

Lisätietoja:

www.kasvuopen.fi

Kasvu Open Finaalin ohjelma: www.kasvuopen.fi/kasvu-open-finaali

Kasvu Open Tuomariston puheenjohtaja Pekka Pirttiaho, Mega Electronics Oy:n myyntijohtaja, p. 040 565 6850

ADA Drive Oy, toimitusjohtaja Anni-Mari Perkkiö, p. 0400 700 608, anni-mari.perkkio@adadrive.fi

Kasvupolun toteuttaja, Nina Rautiainen, Kasvun Roihu, p. 044 044 1111, nina.rautiainen@kasvunroihu.fi