Arjen oivalluksilla Kasvu Open finaaliin

28.5.2014

Keskiviikkona 28.5. Ravintola Kerubissa huipentuneessa Pohjois-Karjalan Kasvupolun finaalissa palkittiin voittajana Bedit-yrittäjä Lotta Lilja, joka on tuotteistanut rohkeasti arkisia oivalluksia.

Pohjois-Karjalan Kasvupolun sparrauksessa mukana olleiden 21 yrityksen kasvusuunnitelmia on kevään aikana myllätty entistä terävämmiksi. Kiteellä ja Nurmeksessa päivän ja Joensuussa kahtena päivänä pidetyissä Kiitoratapäivissä yrityksiä olivat kirittämässä kasvun asiantuntijat ja yritysjohtajat talkoohengellä. Tuomaristolla oli vaativa tehtävä valikoida voittaja tasaisesta joukosta.

-  Kävimme hyvin perusteellista keskustelua yritysten kasvupotentiaalista voittajavalintoja tehtäessä. Mukana olleet yritykset olivat hyvin erilaisia, joten yhden yrityksen nostaminen esiin oli vaikeaa. Halusimme palkita yritykset, joilla on saumaa kasvaa hyvin, jopa kansainvälisestikin, korosti tuomaristossa mukana ollut Arcusys Oy:n toimitusjohtaja Jussi Hurskainen.

Pohjois-Karjalan Kasvupolun voittaja Bedit valmistaa ja myy vetoketjuilla pedattavia Zipit-päiväpeittoja. Yrittäjä Lotta Lilja oli lähes sanaton voitosta kuullessaan.

- En meinannut uskoa todeksi, että vein voiton näin kovatasoisessa seurassa. Palkinto auttaa konkreettisesti saavuttamaan asettamiani tavoitteita ja lisäämään tuotteiden näkyvyyttä mm. Jyväskylän Asuntomessuilla tänä kesänä, iloitsee Lilja

Kasvupolun voittaja pääsee suoraan valtakunnalliseen Kasvu Open finaaliin sparrattavaksi sekä saa 3000 euron palkinnon. Lilja suuntaa valtakunnan finaaliin selkeä kasvusuunnitelma mielessään.

- Nyt läpikäydyn Kasvupolun aikana olen tunnistanut Beditin kasvun kriittisimmät esteet. Tavoitteena on, että kahden vuoden päästä laaja Zipit-tuotevalikoima on saatavilla useista myyntipisteistä, Bedit työllistää 2-5 henkilöä ja ovet kansainvälisille markkinoille ovat auki, visioi Lilja tulevaisuuden näkymiä.

Beditin lisäksi tuomaristo palkitsi Pro Grinding Oy:n ja PKP Flex Oy:n kunniamaininnoilla. Finalistien tasokkuuden lisäksi tuomaristo oli erittäin ilahtunut yritysten monimuotoisuudesta. Yritykset olivat monilta eri toimialoilta ja elinkaaren eri vaiheista. Jussi Hurskaisen lisäksi Pohjois-Karjalan Kasvupolun tuomaristossa olivat Anne Vänskä Pohjois-Karjalan kauppakamarista, Kalevi Pölönen Pohjois-Karjalan ELY-Keskuksesta, Risto Ravattinen, Josek Oy:stä, Esko Torssonen Korhonen Yhtiöt Oy:stä sekä Päivi Vaarala Pohjois-Karjalan ELY-Keskuksesta.

Pohjois-Karjalan Kasvupolku

Pohjois-Karjalan Kasvupolku on osa valtakunnallista Kasvu Open kasvuyrityskilpailua. Valtakunnalliseen kilpailuun voi hakea mukaan 13.6. asti osoitteessa www.kasvuopen.fi/osallistu. Pohjois-Karjalan Kasvupolulle haki mukaan kaikkiaan 33 yritystä, joiden joukosta tuomaristo valitsi hakemusten perusteella 21 yritystä sparrattavaksi Kiteelle, Nurmekseen ja Joensuuhun. Kasvupolkuun osallistuminen on yrityksille maksutonta.

Pohjois-Karjalan Kasvupolulla voitosta kisasivat Koli Activ Oy, Äksyt Ämmät Oy, Jaanan Jalkine, Sasta Oy, PKP Flex Oy, Sisäilmatalo Kärki Oy, Leppäsen Leipomo Oy, Pro Grinding AM Oy, Bedit, HT-Tuote, Ääniavara, JMI Pesupalvelut Oy, Kodin Suvi Oy, Feedshopper, Joensuun Seikkailupuisto Oy, Kiteen Mato ja Multa Oy, Playmore Games, Suomen Viihtyisä Piha Oy, Tuneko Oy, Koy Kesälahden lomarasti ja Suomen Printtipalvelu Oy.

Lisätietoja:

Jussi Hurskainen, toimitusjohtaja, Arcusys Oy p. 050 087 9417