Kasvu Open Nordic -ohjelma vie lupaavimpia kasvajia Ruotsin markkinoille

27.10.2016

Telia Company, Landis+Gyr sekä Nordea haluavat tukea 15 Kasvu Open -yrityksen kansainvälistymistä ja kasvua tarjoamalla heille kahden päivän kansainvälistymistilaisuuden Tukholmassa. Ohjelma on suunnattu yrityksille, jotka tuottavat digialan, energia-alan tai IoT:n ratkaisuja ja joille Ruotsi voisi olla relevantti markkina-alue tulevaisuudessa.

Digialan, Fast Track Energy sekä Internet of Things – Kasvupolkujen voittajat ja kunniamainitut yritykset palkittiin ohjelmalla jo Kasvupolun finaalitilaisuuksissa viime keväänä. Nämä kuusi jo keväällä valittua yritystä ovat Treamer Oy ja Sniffie Software Oy Helsingistä, Opti Automation Oy Espoosta, Aurelia Turbines Oy Lappeenrannasta sekä TreLab Oy Tampereelta ja Cozify Oy Espoosta.

”Kevään finaaleista mukaan tulevat yritykset edustavat vahvaa osaamista voimakkaassa kasvussa olevilla toimialoilla, missä on tilaa ja tilausta innovatiivisille ratkaisuille. Ruotsissa yrityksillä on tilaisuus saada sparrausta ja näkemystä paikallisilta toimijoilta ja asiantuntijoilta, mikä on ensiarvoisen tärkeää, kun skaalataan toimintaa kansainväliseen mittakaavaan’, sanoo Ari Tolonen Landis+Gyriltä.

Tämän syksyn aikana ohjelman kumppanit valitsivat lisäksi yhdeksän näitä toimialoja edustavaa yritystä tämän vuoden ja aikaisempien vuosien Kasvu Open -yritysten joukosta. Nämä yhdeksän mukaan valittua yritystä ovat Angular Velocity Oy Vantaalta, BioGTS Oy Jyväskylästä, Ficonic Solutions Oy Jyväskylästä, Flexound Systems Oy Espoosta, FinnCode Oy Ylivieskasta, Fourdeg Oy Espoosta, Congrid Oy Helsingistä, SEP Solutions Oy Oulusta sekä Vigiar Solutions Oy Jyväskylästä. Lisätietoa tämän vuoden finalistiyrityksistä.

”Kasvu Open Nordicin painopisteitä ovat digitalisaatio, IoT ja energiatoimiala. Kaikki nämä alueet ovat uuden sukupolven operaattorin ytimessä, joten osallistujien valinta oli meille erityisen kiinnostavaa ja samalla haastavaa. Keskityimme yritysten kasvumahdollisuuksiin Ruotsissa ja Pohjoismaissa, ja uskon että onnistuimme yhdessä valitsemaan yhdeksän lupaavaa yritystä tapahtumaan. Odotamme innolla näitä yrityksiä vieraaksemme Tukholmaan", sanoo innovaatiokiihdyttäjä Ivo Kukavica TeliaCompanyn Division X-yksiköstä..

Kasvu Open Nordic – ohjelma koostuu 16.–17.1.2017 Tukholmassa järjestettävästä verkostoitumistilaisuudesta sekä Kiitoratapäivästä. Kiitoratapäivässä yritykset saavat sparrausta paikallisilta kasvupartnereilta, verkostoituvat sekä pääsevät tutkimaan bisnesmahdollisuuksiaan Ruotsissa.

”Odotan, että saamme tällä Nordic –ohjelmalla tuettua useimmat valituista firmoista alkuun tai kovempaan vauhtiin liiketoimissaan Ruotsin markkinoilla. Ruotsi on lähellä ja hyvän kokoinen markkina kysyntä- ja investorinäkökulmasta. Nordean tukeva verkosto ja palvelut pohjoismaissa valjastetaan myös tarpeen mukaan yritysten ponnisteluiden avuksi.”, kertoo Vesa Riihimäki Nordealta.

Nina Rautiainen, Partner, Kasvun Roihu Oy, p. +358 44 044 1111 nina.rautiainen@roihu.com

Tuukka Toivonen, Head of Service Business and Partner Sales, p. +358 50 353 2184 tuukka.toivonen@landisgyr.com

Mika Raitola, Innovation Manager, Telia Company Oy, p. +358 40 827 1019 mika.raitola@teliacompany.com

Sampsa Laine, Head of Business Banking, Nordea Oyj, p. 358 40 555 9035 sampsa.laine@nordea.com