Kasvu Openille Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto

Valtakunnalliselle yritysten kasvun sparrausohjelmalle, Kasvu Openille, on myönnetty Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto Suomen Tasavallan Presidentin, Sauli Niinistön, toimesta keskiviikkona 14. marraskuuta 2018. Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto on vuosittain myönnettävä tunnustus suomalaisille, kansainvälisesti menestyville yrityksille ja niiden taustalla vaikuttaville yhteisöille. Ehdotuksen palkittavista yrityksistä ja yhteisöistä presidentille tekevät Team Finland -verkoston toimijat.

Olemme tästä yllättyneitä ja samalla tavattoman ylpeitä. Kansainvälistymispalkinto on erittäin tärkeä tunnustus tekemästämme työstä pk-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittamiseksi. Kiitos tunnuksesta kuuluu koko Kasvu Open -verkostolle, valtakunnallisille kumppaneillemme ja erityisesti niille 1500 asiantuntijalle, jotka käytännössä pistävät osaamisensa ja kontaktinsa likoon pk-yritysten auttamiseksi”, kiittelee toimitusjohtaja Uljas Valkeinen.

Kasvu Open -sparraukseen mukaan valittujen yritysten tavoitteena on kansainvälinen kasvu, johon sparraus antaa uusia näkökulmia, kontakteja ja verkostoja. Kasvajat-selvityksestä ilmenee, että sparrauksessa mukana olleista yrityksistä 82 prosenttia tavoittelee toimintansa laajentamista ulkomaille seuraavan 3-5 vuoden aikana. Kasvu Open avaa yrityksille ikkunan maailmalle sekä antaa rohkeutta kasvuharppausten tekemiseen. Viiden vuoden aikana Kasvu Open on tarjonnut sparrausta kaiken kaikkiaan 1652 yritykselle. Jatkossakin maksuttomaan sparraukseen pääsee mukaan noin 400 suomalaista pk-yritystä, joilla on draivi kehittää ja kasvattaa liiketoimintaansa sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla.

Pk-yritysten kasvu on Suomen suurin mahdollisuus. Me uskomme, että kasvu kuuluu kaikille – ihan jokaiselle kasvunnälkäiselle yritykselle pääkaupunkiseudulta aina Lappiin saakka. Kasvu Open on suomalaisen kasvuyritysverkoston yhteisponnistus ja sen nimissä tehty talkootyö kertoo vastuusta ja vahvasta sitoutumisesta yhteisen hyvän rakentamiseen. Yhteinen visiomme on tehdä Suomesta maailman paras kasvuyrityskansa”, korostaa Valkeinen.

Lisätietoja:

Uljas Valkeinen