Kasvupolku kiihdyttää kasvuun

25.4.2014

Vaasan Kasvupolun sparraukseen osallistuvat yritykset on valittu. 22 hakijan joukosta seuloutui tuomariston äänestyksessä 10 kansallisesti skaalautuvaa yritystä. Metalliteollisuuden ja energiaklusterin yrityksiä odotettiin enemmän mukaan.

Vaasan Kasvupolun tuomaristoon kuuluneet Vaasan ammattikorkeakoulun Tauno Kekäle (puheenjohtaja), Nordean Stefan Grönholm, VASEKin Mikael Hallbäck, FIBANin Marko Koski sekä Finnveran Jukka Suokas olivat hyvillään Vaasan Kasvupolun hakijajoukosta. Joukossa oli kovia yrittäjäpersoonia, joilla on runsaasti näyttöjä osaamisestaan. Finalistien valinnoissa tuomaristo painotti tuotteiden ja palveluiden skaalautuvuutta.

– Hyvien hakemusten joukosta on vaikea tehdä valintoja. Skaalautuvuuden lisäksi pidimme tärkeänä yritysten markkinan potentiaalia sekä toimivan tiimin kykyä ja uskallusta kasvaa, tiivisti puheenjohtaja Tauno Kekäle valintoja.

Vaasan Kasvupolun Kasvun Kiitoratapäivien sparraukseen 29.4. ja 13.5 valitut yritykse ovat Ketonen Oy, Cafe Farini Oy, SuklaaParatiisi Oy, Ampner Oy, Fixura Ab Oy, Vaasa VIICON Oy, Delektre Oy, Kuvamuisto Oy, Oilix® ja Oy Gambit Labs Ab.

Valaisimia valmistavan ja maahantuovan Ketonen Oy:n Jouni Ketonen odottaa saavansa Kasvupolun asiantuntijoilta monipuolisia näkemyksiä oman liiketoiminnan kehittämiseen.

– Olemme lanseeranneet uuden tuotesarjan, jota haluamme viedä muuallekin kuin Suomeen. Odotan saavani uusia näkemyksiä toiminnan laajentamiseen, sanoo Ketonen.

Tuomaristo jäi kaipaamaan useampia hakemuksia Vaasan alueen vahvoista metalliteollisuuden ja energiaklusterin yrityksistä.

Kasvupolku on osa valtakunnallista Kasvu Open –kasvuyrityskilpailua. Kasvupolun voittaja palkitaan 3000 € rahapalkinnolla sekä suoralla paikalla Kasvu Open finaaliin. Vaasan Kasvupolku huipentuu 10.6. klo 13-15 Muotoilukeskus MUOVAssa, jolloin julkistetaan Kasvupolun voittaja kaikille avoimessa Finaalitilaisuudessa.

Lisätietoja:

Tauno Kekäle, p. 040 076 1619