Plan Brothers vei Etelä-Savon Kasvupolun voiton

20.5.2014

Plan Brothers Oy:n Pelsu Pelastussuunnitelma –palvelu vakuutti Kasvupolun tuomariston yksinkertaisella ja voimakkaasti skaalautuvalla liiketoimintamallilla.

Etelä-Savon Kasvupolun sparrauksessa mukana olleiden kymmenen yrityksen kasvusuunnitelmia myllättiin kahden Kiitoratapäivän aikana entistä terävämmiksi. Yrityksiä olivat kirittämässä kasvun asiantuntijat ja yritysjohtajat talkoohengellä. Tuomaristolla oli vaativa tehtävä valikoida yritysten joukosta voittaja.

-  Finalistien taso oli erittäin korkea ja yritysten välillä oli vain pieniä eroja. Voittajavalintoja tehtäessä kiitoradoilla olleiden sparraajien arviot yrityksistä auttoi meitä valitsemaan voittajan näin kovatasoisesta joukosta, korosti tuomaristo puheenjohtaja, Etelä-Savon kauppakamarin toimitusjohtaja Markku Kakriainen.

Etelä-Savon Kasvupolun voittaneen Plan Brothersin kasvupotentiaali nosti sen hiuksen hienosti muiden edelle. Plan Brothersin osakas Eetu Kirsi oli yllättynyt Kasvupolun voitosta.

- Tämä on ollut meille loistava mahdollisuus kehittää liiketoimintaamme. Veimme jo ensimmäisen sparrauspäivän jälkeen neljä uutta asiaa käytäntöön ja tulokset näkyvät jo. Saimme hyviä vinkkejä mm. myyntimme organisointiin. Prosessien tehostuminen on tuonut myös lisää myyntiä, iloitsee Kirsi onnistumisista.

Kiitosta Kirsiltä saa myös Kasvupolun järjestelyt.

- Koko prosessista huomaa selvästi, että sitä on hiottu usean vuoden ajan. Myllärit olivat mukana todella vilpittömällä asenteella kehittämässä yritysten kasvua eteenpäin, kiittelee Kirsi.

Kasvupolun voittaja saa 3000 euron palkinnon sekä suoran paikan valtakunnalliseen Kasvu Open 2014 finaaliin. Lisäksi Aava & Bang Oy antaa yritykselle kasvumarkkinoinnin valmennusohjelman ryhmäpäivät veloituksetta.

Finalistiyritysten tasaisuuden vuoksi tuomaristo halusi antaa myös kunniamaininnat OC-Systemsille ja Jeven Oy:lle. Molemmat yritykset ovat toimineet jo yli kaksikymmentä vuotta ja omaavat kansainvälisen kasvun mahdollisuudet.

Finalistien tasokkuuden lisäksi tuomaristo oli erittäin ilahtunut yritysten monimuotoisuudesta. Yritykset olivat monilta eri toimialoilta ja elinkaaren eri vaiheista. Markku Kakriaisen lisäksi tuomaristossa voittajavalintoja oli tekemässä Kyösti Ylijoki Miset Oy:stä, Vesa Sorasahi Miktech Oy:stä, Esko Pitkänen Etelä-Savon kauppakamarin Mikkelin osastosta, Markus Vesterinen Pieksämäen kaupunkista, Juha Turtiainen Savonlinnan Yrityspalvelut Oy:stä sekä Matti Kivipelto Savonlinan Yrityspalvelut Oy:stä.

Etelä-Savon Kasvupolku

Etelä-Savon Kasvupolku on osa valtakunnallista Kasvu Open kasvuyrityskilpailua. Kasvupolulle haki mukaan kaikkiaan 27 yritystä, joista hakemusten perusteella tuomaristo valitsi kymmenen yritystä jatkoon. Kasvupolku on osallistujille maksuton.

Etelä-Savon Kasvupolun finalistit olivat Digitoimisto Digitaali Oy, Ecutiimi Oy, Jeven Oy, Laskentakonsultit Oy, Moduc Oy, Moduls Oy, OC-Systems Oy, Piako Oy, Plan Brothers Oy ja Vavesaaren tila Oy.

Lisätietoja:

Markku Kakriainen, Kasvupolun tuomariston puheenjohtaja, p. 0400 651 204