Pohjanmaan Kasvupolun voitto evijärveläiselle Jokamuoville, kunniamaininta JV Nortech Metallille

17.4.2018

Pohjanmaan lupaavimmaksi kasvajaksi on Kasvu Openin sparrausprosessin jälkeen valittu Jokamuovi Oy Evijärveltä. Kunniamaininnan sai JV Nortech Metal Oy Isostakyröstä. Yritykset etenevät valtakunnalliseen finaaliin 100 parhaan kasvuyrityksen joukkoon. Tästä joukosta valitaan Startup ja Start Again -sarjojen parhaat valtakunnallisessa finaalissa lokakuussa.

Valinnat tehtiin kaikkiaan 15 kasvuhaluisen yrityksen joukosta. Tuomaristo kiinnitti valintoja tehdessään huomiota erityisesti yritysten kasvunnälkään sekä liiketoiminta- ja kansainvälistymispotentiaaliin.

Jokamuovi Oy, vuonna 1960 perustettu firma Evijärveltä, valmistaa kovia olosuhteita kestäviä suojahansikkaita erityisesti teollisuuden käyttöön. Yrityksellä on pitkä historia, ja se on tehnyt aikanaan kauppaa Neuvostoliittoon. Yritys elää kuitenkin vahvasti tässä päivässä ja sillä on kova halu kehittää liiketoimintaa. Kiitoksensa saa myös asiansa osaava tiimi.

“Meillä on tosi hieno työporukka. Kovia osaajia ja joustava porukka,” toimitusjohtaja Karoliina Sulkakoski hehkuttaa.

JV Nortech Metal Oy, vuonna 1996 perustettu isokyröläinen koneistusalan yritys, joka valmistaa sorvaamalla ja jyrsimällä erilaisia koneiden osia ja komponentteja. Yrityksen kohdalla vaikutti  sen aito halu kasvaa ja sen valmius tehdä toimenpiteitä sen eteen, joista oli jo jonkin verran näyttöäkin. Myös suunnitelmallisuutta löytyi.

Asiantuntijoiden kahden päivän maksuttoman sparrauksen saivat myös 3E Building Oy, Heliostorage, Jukkola Systems Oy, Sto Matti Kärkkäinen T:MI, Kokkolan Nahka oy sekä Kokkolan LVI ja Sähkötyö Oy Kokkolasta, Aurolahti 3D suunnittelutoimisto Oy Toholammelta, Fouga Software Oy Pietarsaarelta, Huttaroo Oy Seinäjoelta, Linqit Mustasaaresta, Oy Lasermark Ab Vaasasta, Plastweld Oy Tervajoelta sekä Vetelin Energia Oy Vetelistä.

Tuomaristoon kuuluvat Mikael Hallbäck Vaasan yliopistosta, lisäksi Anne Pesola Kokkolanseudun Kehitysyhtiö Oy KOSEKista, Kjell Nydahl Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKista, Paula Erkkilä Pohjanmaan Kauppakamarilta, Jarl Sundqvist Concordiasta, Vesa Pihlajamaa Keski-Pohjanmaan Kirjapainosta, Jarno Puutio I-Mediat Oy:stä sekä Marja-Riitta Vest Viexposta.

Pohjanmaan Kasvupolku on osa Kasvu Openia, jonka valtakunnallinen finaali, Kasvu Open Karnevaali järjestetään 24.─25.10.2018 Jyväskylässä. Finaaliin pääsee kaikkiaan 100 yritystä eri Kasvupoluilta, joita järjestetään tänä vuonna eri toimialoilla ja alueilla yhteensä 27.

Maria Häkkinen, Kasvupolun fasilitoija, Kasvun Roihu*, p. 045 130 3751, maria.hakkinen@kasvunroihu.fi

Karoliina Sulkakoski, Toimitusjohtaja ja STYL suojainasiantuntija, Jokamuovi Oy, p. 045 638 1007, karoliina.sulkakoski@jokasafe.fi

Kasvu Open on valtakunnallinen sparrausohjelma pk-yrityksille, joka auttaa yrityksiä niiden kasvuhaasteissa. Sparraus on valituksi tulleille yrityksille maksutonta. Vuonna 2018 tavoitteena on antaa ohjausta 450 yritykselle yli tuhannen asiantuntijan voimin. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2018, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.
Kasvupolun mahdollistavat Kokkolanseudun Kehitysyhtiö Oy KOSEK, Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK, Pietarsaaren seudun Kehittämisyhtiö Concordia, Vaasan ammattikorkeakoulu, Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj, Centria ammattikorkeakoulu, Viexpo, Pietarsaaren seutu, Pohjanmaan kauppakamari, Ilkka-yhtymä, Vaasan yliopisto ja Kolster Oy.
*Kasvun Roihu Oy on valtuutettu Kasvu Open -tapahtumien järjestäjä ja voittoa jakamattoman Kasvu Open Oy:n osakas. Muut osakkaat ovat Keski-Suomen kauppakamari, Jykes Oy ja Aava & Bang Oy.

Kasvu Open Karnevaali 2019

Tervetuloa Suomen positiivisimpaan kasvuyritystapahtumaan Jyväskylään 23.—24.10.2019