Pohjanmaan Kasvupolulle valittujen yritysten liiketoiminta vaihtelee – yhteistä on tahto kasvaa

Pohjanmaan Kasvupolulle haki 29 yritystä, joista 15 valittiin mukaan Kasvu Open -sparraukseen.

Kasvupolun maksuttomaan sparraukseen on valittu mukaan Arcteq Relays OyPolttoväri OyNaviplan Solutions OySSC Heating Systems OyTekniq Oy ja Vaasan Korttelihuolto Oy Vaasasta, BH Montage OyDahl-linjaliikenne OyPainotalo Välikangas ja Ab Tallqvist Oy Kokkolasta, Japrotek Oy Ab ja Norlic Oy Ab Pietarsaaresta, STH-Steel Oy Ab Luodosta, Best Bokföring Ab Närpiöstä sekä Aveo Ab Oy Vöyristä.

Kasvupolulle mukaan valittujen yritysten liiketoiminta keskittyy muun muassa teolliseen pintakäsittelyyn, kiinteistöhuoltoon, teräsrunkoisten hallien asennustöihin, sisustussuunnitteluun ja painotuotteisiin.

Tuomariston Paula Erkkilä sanoo, että hakijoita oli monipuolisesti eri toimialoita ja eri kokoluokista. Myös liiketoiminta-alat vaihtelivat perinteisistä aivan uudentyyppisiin toimialoihin. Valinnat pohjautuivat kriteereihin kasvupotentiaali – ja suunnitelma.

” Hakijoissa oli todella monta yritystä, jotka ansaitsisivat päästä mukaan Kasvupolulle. Painotimme valinnoissa sitä, kenelle kokemuksesta on aidosti hyötyä. Halusimme antaa sprrausmahdollisuuden etenkin yrityksille, joiden toimialalla on paljon suhdannevaihtelua.”

Tuomaristoon kuuluivat Paula Erkkilän (Pohjanmaan kauppakamari) lisäksi Mikael Hallbäck (Vaasan yliopisto), Kristian Schrey (Viexpo), Tim Wallin (Gambit), Hannu Sarja (Merius), Anu Haapasalo (KPEDU) ja Marko Forsell (Centria-ammattikorkeakoulu).

Ensimmäinen Kiitoratapäivä järjestetään 15.5 Kokkolassa ja toinen Kiitoratapäivä 13.6 Vaasassa. Kiitoradoilla eri alojen (kasvu, kansainvälistyminen, myynti, rahoitus, markkinointi, johtaminen) asiantuntijat eli myllärit auttavat yrityksiä pääsemään omiin kasvutavoitteisiinsa. Kukin yritys kohtaa mylläreitä yhteensä 10×45 minuutin luottamuksellisissa tapaamisissa. Kasvupolun tuomaristo valitsee lopuksi kaksi Kasvupolun voittajaa, jotka julkistetaan toisen Kiitoratapäivän lopuksi järjestettävässä Kasvu Open -semifinaalissa. Tästä semifinaalista voittajat etenevät valtakunnalliseen Kasvu Open 2019 -finaaliin, Kasvu Open Karnevaaliin.

Pohjanmaan Kasvupolun kumppaneina toimivat Pohjanmaan kauppakamari / Österbottens handelskammare, VAMK – Vaasan ammattikorkeakoulu, Vaasan yliopisto, Viexpo, Keski-Pohjanmaan ammattiopisto, Centria-ammattikorkeakoulu ja Keski-Pohjanmaan Kirjapaino.

Maria Häkkinen, 045 1303 751

maria.hakkinen@roihu.com