Pohjonen Group Oy vei pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolun voiton

23.5.2014

Perjantaina 23.5. Äänekosken kaupungintalolla palkitun Pohjonen Group Oy:n nuorten yrittäjien rohkeus ja asenne vakuutti tuomariston innovatiivisen tuotteen lisäksi.

Pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolun sparrauksessa mukana olleiden kahdentoista yrityksen kasvusuunnitelmia myllättiin kevään aikana pidettyjen kahden Kiitoratapäivän aikana entistä terävämmiksi. Yrityksiä olivat kirittämässä kasvun asiantuntijat ja yritysjohtajat talkoohengellä. Tuomaristolla oli vaativa tehtävä valikoida yritysten joukosta voittaja.

-  Finalistien kolmen kärki oli erittäin tasainen ja voittaja valikoitui vasta perusteellisen keskustelun ja punnitsemisen jälkeen. Palkitut yritykset erottuivat muista paneutumisellaan, intohimollaan ja asenteellaan, korosti tuomariston puheenjohtaja, Pisla Oy:n toimitusjohtaja Pekka Kuivalainen.

Pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolun voittaneen Pohjonen Group Oy:n (www.pohjonengroup.fi) yrittäjät ovat rakentaneet tavoitteellisesti tulevaisuuttaan. Pohjonen Groupin toimitusjohtaja Teemu Pohjonen oli yllättynyt Kasvupolun voitosta.

- Tämä on ollut meille loistava mahdollisuus kehittää liiketoimintaamme. Lähdimme Kasvupolulle hakemaan uusia rahoituskontakteja ja sovelluskohteita sekä kasvattamaan omaa verkostoa. Tulokset näkyvät jo nyt. Käymme parhaillaan neuvotteluja useamman rahoittajan kanssa jatkosta, iloitsee Pohjonen tuloksia.

Kasvupolun voittaja pääsee suoraan valtakunnalliseen Kasvu Open finaaliin sparrattavaksi sekä saa 3000 euron palkinnon. Pohjonen suuntaa valtakunnan finaaliin odottavin mielin.

- Meillä on koko ajan verkot vesillä uusien kontaktien suhteen. Uskon, että löydämme valtakunnan sarjasta meille tärkeitä kumppaneita lisää, odottaa Pohjonen.

Voittajan lisäksi tuomaristo palkitsi Kotihoitotekniikka Oy:n ja Fysikaalinen Hoitolaitos Kunnon Syke Oy:n kunniamaininnoilla. Finalistien tasokkuuden lisäksi tuomaristo oli erittäin ilahtunut yritysten monimuotoisuudesta. Yritykset olivat monilta eri toimialoilta ja elinkaaren eri vaiheista. Pekka Kuivalaisen lisäksi pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolun voittajia olivat valitsemassa Kirsi-Marja Lipsonen Nordeasta, Taru Mäkelä Finnverasta, Tiina Jyllilä Relicomp Oy:stä, Tuija Muhonen Witas Oy:stä, Markku Rautiainen SSYP Kehitys Oy:stä, Ari Piesala Kehitysyhtiö Karstulan seutu Oy:stä sekä Sari Åkerlund Ääneseudun Kehitys Oy:stä.

Pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolku

Pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolku on osa valtakunnallista Kasvu Open kasvuyrityskilpailua. Valtakunnalliseen kilpailuun voi hakea mukaan 13.6. asti osoitteessa www.kasvuopen.fi/osallistu. Pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolulle haki mukaan kaikkiaan 22 yritystä, joiden joukosta tuomaristo valitsi hakemusten perusteella kaksitoista yritystä jatkoon. Kasvupolkuun osallistuminen on yrityksille maksutonta.

Pohjoisen Keski-Suomen Kasvupolulla voitosta kisasivat Saarijärven Päätytuote Oy, Bellapipe Oy, Kuljetus Antti Lahti Oy, Pohjonen Group Oy, LähiPro Oy, Olhavaisen lomamökit Oy, Villipeura Oy, Wiikin Kartano Oy, Fysikaalinen Hoitolaitos Kunnon Syke Oy, Liikelataamo, Sonic Poetry sekä Suomen Kotihoitotekniikka Oy.

Lisätietoja:

Pekka Kuivalainen, tuomariston puheenjohtaja, Pisla Oy:n toimitusjohtaja, p. 0400 942 367

Teemu Pohjonen, toimitusjohtaja, Pohjonen Group Oy, p. 040 173 0213

Riikka Vesterinen, Kasvupolun toteuttaja, Kasvun Roihu Oy, p. 050 507 5510