Smart Industry Kasvupolku®: Voittajaksi valittiin Wisematic Oy

Smart Industry Kasvupolun voittajaksi valittiin tamperelainen Wisematic Oy. Kunniamaininnan sai iisvetinen Arctic Machine Oy.

Kasvupolun tuomariston vakuutti Wisematic Oy:n innovatiivinen RaaS-palvelu – markkinoilla ei ole toista täysin vastaavaa. Yrityksessä nähtiin kasnsainvälistä kasvupotentiaalia.

Wisematic Oy toimittaa asiakkailleen älykkäitä, suorituskykyisiä ja kustannustehokkaita automaation ja robotiikan ratkaisuja tuotantoon, testaukseen ja laadunvarmistukseen. Yritys räätälöi ratkaisut asiakkaiden tarpeisiin hyödyntäen teknologia-alustoja sekä laajaa suunnitteluosaamista.

Kunniamaininnan sai Arctic Machine Oy. Tuomaristo kehui yritystä perinteistä alaa uudistavaksi, muuntautumiskykyiseksi ja innovatiiviseksi toimijaksi, jolla on näyttöä palvelun toimivuudesta.

Arctic Machine Oy on ympärivuotiseen käyttöön suunniteltujen tienhoitoautojen ja tienhoitolaitteiden valmistaja. Yritys tarjoaa tuotteitaan tiekäyttöön, rautateille ja lentokentille. Yritys on ainoa Pohjois-Eurooppalainen valmistaja joka pystyy varustelemaan kokonaisen tienhoitoauton omilla laitteillaan ympärivuotiseen käyttöön.

Yritykset etenevät valtakunnalliseen finaaliin 100 parhaan kasvuyrityksen joukkoon. Finalistijoukosta valitaan Startup ja Start Again -sarjojen parhaat yritykset valtakunnallisessa Kasvu Open Karnevaalissa. Tapahtuma järjestetään 23.-24.10.2019 Jyväskylässä.

Kasvupolun tuomaristo, kumppanit ja osallistujat

Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat Heikki Kinnunen (Business Jyväskylä), Jyrki Virtanen (Moventas), Tiina Mikkola (Jyväskylän Energia), Jukka Holm (Vapo), Veli-Pekka Päivänen (Keski-Suomen Liitto), Timo Kauppi (SRV), Jyrki Poikkimäki (VTT), Matti Härkönen (Kasvun Roihu Oy) ja Seija Takanen (JYKIA) .

Smart Industry Kasvupolulla mukana ovat polkukumppanit Jyväskylän Energia, Moventas, VAPO, SRV, SMACC, JYKIA, Keski-Suomen Liitto ja Business Jyväskylä.

Kasvupolun maksuttomaan sparraukseen osallistuivat myös Distence Oy ja Profium Oy Espoosta, Gadlab Engineering Oy ja Stereoscape Oy Helsingistä, Dimfrost Oy ja ControlThings Oy Ab Porvoosta, Prosolve Oy Jyväskylästä, New Cable Corporation Oy ja Augumenta Oy Oulusta, Sensoan Oy ja Soficta Oy Salosta, PAP Group Oy Vantaalta, Premetec Oy Outokummusta, Carina Solutions Oy Turusta sekä Collapic Oy Joensuusta.

Kasvupolun lisätiedot

Aleksi Saarinen
aleksi.saarinen@roihu.com

Kasvu Open on valtakunnallinen sparrausohjelma pk-yrityksille, joka auttaa yrityksiä niiden kasvuhaasteissa. Sparraus on valituksi tulleille yrityksille maksutonta. Vuoden 2019 aikana noin 400 yrityksen kasvusuunnitelmaa sparrataan yli tuhannen asiantuntijan voimin. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2019, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.

*Kasvun Roihu Oy on Kasvu Open -tapahtumien valtuutettu järjestäjä ja voittoa jakamattoman Kasvu Open Oy:n osakas. Muut osakkaat ovat Keski-Suomen kauppakamari, Jyväskylän kaupunki ja Aava & Bang Oy.