Uljas Valkeinen siirtyy Kasvu Openin täysipäiväiseksi toimitusjohtajaksi

29.6.2017

Kasvu Open Oy:n toimitusjohtaja Uljas Valkeinen, 57, siirtyy hoitamaan yhtiön toimitusjohtajuutta täysipäiväisesti 1.11.2017 alkaen. Tähän saakka Valkeinen on toiminut sekä Kasvu Open Oy:n että Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtajana. Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtajana aloittaa Ari Hiltunen.

Kasvu Openista on kasvanut viime vuosina valtakunnallisesti toimiva, Suomen suurin pk-yritysten kasvun sparrausohjelma. Vetoapua kasvuun annetaan maksutta niin toimintansa vakiinnuttaneille Start again -yrityksille kuin Startupeillekin. Valkeinen näkee, että toiminnan kasvaessa halutaan varmistaa riittävät resurssit myös johtajuuteen.

“Saimme tänä vuonna jälleen viime vuosia suuremman määrän kasvusuunnitelmia yrityksiltä, kaikkiaan 1295 hakemusta 839 eri yritykseltä. Suunta on lupaava myös Kasvu Openin jatkon kannalta.”

Kasvu Open Oy:n hallituksen puheenjohtaja Seppo Sneck huomauttaa, että  Valkeinen on toiminut Kasvu Open Oy:n osa-aikaisena toimitusjohtajana yhtiön perustamisesta lähtien.

“Toiminta on kehittynyt vaiheeseen, joka vaatii kokoaikaisen toimitusjohtajan. Kasvu Openin kannalta on hieno asia, että saamme Uljaksen kokemuksen, osaamisen ja verkostot kokonaan yhtiön käyttöön,” Sneck kommentoi.

Uljas Valkeinen painottaa, Kasvu Openissa palkitaan jatkossakin kasvunnälästä, ei jo toteutuneesta kasvusta. Painotuksella halutaan varmistaa, että mahdollisimman moni yritys lähtisi tietoisesti tavoittelemaan kasvua. Se taas on edellytys sille, että kestävä kasvu saavutetaan myös reaalimaailmassa.

Kasvu Openin kausi 2017 on kääntymässä kesälomien jälkeen vaiheeseen, jossa eri Kasvupoluilla sparrattujen parhaimmisto, 100 finalistia, kootaan neljälle eri paikkakunnalle valtakunnallisiin sparrauksiin. Sen jälkeen yritysten kasvusuunnitelmat hiotaan eri alojen asiantuntijoiden toimesta vielä kerran lokakuun valtakunnallisessa finaalissa, Kasvu Open Karnevaalissa 25.10. Karnevaalin toisena päivänä valitaan voittajat jo toimivien yritysten Start again -sarjassa sekä Startup-sarjassa, muun mielenkiintoisen, kasvusta kiinnostuneelle yleisölle suunnatun ohjelman lomassa.

Kasvu Open järjesti tänä vuonna 27 alueellista tai toimiala/teemakohtaista kasvuohjelmaa eli Kasvupolkua eri puolilla Suomea.

Keski-Suomen kauppakamarin toimitusjohtajana aloittava Ari Hiltunen, 53, toimi aikaisemmin Jyväskylän seudun kehittämisyhtiö Jykes Oy:n toimitusjohtajana. Lisäksi Hiltunen on ollut käynnistämässä Kasvu Openia Keski-Suomen kauppakamarin kasvuyritysvaliokunnassa ja toiminut Kasvu Open Oy:n hallituksen jäsenenä.

Uljas Valkeinen, toimitusjohtaja Kasvu Open Oy, p. 0505688555, uljas.valkeinen@kasvuopen.fi

Seppo Sneck, hallituksen puheenjohtaja Kasvu Open Oy, p. 0400643803, seppo.sneck@largocapital.fi

Kasvu Open on pitkäjänteinen sparrausprosessi, joka auttaa suomalaisia kasvunnälkäisiä pk-yrityksiä kasvamaan yrityksen koosta tai iästä riippumatta. Vuonna 2017 yli. 400 yritystä on saanut Kasvu Openissa eri alojen asiantuntijoiden sparrausta maksutta. Vuosi huipentuu Kasvu Open Karnevaaliin lokakuussa 2017, jossa 100 finalistin joukosta valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset.

Kasvu Openin mahdollistavat Nordea, Finnvera, Technopolis, Varma, If, Sitra, Team Finland, Isku, Grano, Jyväs-Caravan, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Avance/Johtamiskoulutus, Jyväskylän yliopisto, Jyväskylän kaupunki, Jyväskylän Messut ja Keski-Suomen Liitto.

Kasvu Open Karnevaali 2017

Olemalla mukana Kasvu Open Karnevaalissa varmistat oman paikkasi koko Suomen kasvuyritysverkoston kohtaamisessa.

Ohjelmaan tulee tarkennuksia.