Belightful Design Oy

Belightful is an ecological design product family for outdoors, including wildlife feeding capsules and combining interacting with nature to a design consumer good.

Belightful product family is built to attract selected wildlife closer to you, starting with butterflies. The first product of the line-up is a butterfly feeder, which makes it very easy and enjoyable to attract butterflies to your garden.

Vieraile kotisivuilla

Belightful Design Oy
Kotipaikka: Turku
Perustettu: 2016
Työllistää: 2
Liikevaihto viime tilikaudella: 0
Kuvassa toimitusjohtaja Miia Liesegang.

Toimitusjohtaja Miia Liesegang kertoo:

Liikeidea lyhyesti?

– Haluamme tarjota ihmisille helpon ja visuaalisen tavan nauttia elämyksistä ja mahdollisuuden tukea luontoa uudenlaisella tavalla. Belightful Design on suomalainen, ekologiseen muotoiluun erikoistuva yritys, jonka ensimmäinen tuote on palkittu perhoskeidas. Perhoskeidas houkuttelee perhosia tarjoamalla niille ravintoa ja paremmat mahdollisuudet selviytyä kaupungistuvassa ympäristössä. Perhoskeitaan kauneudesta voi nauttia ripustamalla sen puutarhaan tai parvekkeelle. 

Mikä erottaa yrityksenne/tuotteenne/palvelunne kilpailijoista?

 – Kansainvälisillä markkinoilla perhosillekin on jo tarjolla erilaisia ”feedereitä”, mutta meidän Perhoskeitaamme erottuu muotoilullaan ja käyttökokemuksellaan. Se on muotoiltu ulkotilojen sisustusesine ja muotoiltu vain perhosille. Yleensä feedereillä käy erilaisia hyönteisiä. Lisäksi suunnitellut digitaaliset mahdollisuudet laajentavat kokemusta.

Millaisia kasvutavoitteita yrityksellänne on? Nimeä ainakin tärkein.

 – Pääkohdemarkkinamme on Iso-Britannia ja kasvutavoitteena on levitä myös muille markkinoille, kuten Yhdysvallat ja Aasia. 

Paras hetki yrittäjän urallasi? 

– Tulee olemaan se, kun saan asiakkailta positiivista palautetta ja myynti rullaa kansainvälisillä markkinoilla. 

Haastavin hetki yrittäjän urallasi? 

– Se hetki, kun päätin lähteä yrittämään perhoskeitaiden kaupallistamista. Pohdin sitä useamman vuoden. Lopulta totesin, että tulisin katumaan yrittämättömyyttä enemmän kuin mahdollista epäonnistumista. Toki markkinat ja kokonaiskonseptikin olivat ensi ideasta jo kehittyneet. 

Mitä olet oppinut tähän saakka Kasvu Open -sparrauksista? 

– Olen oppinut sen, että verkostojen hyödyntäminen on ehdottoman tärkeää ja samalla haastavaa. Osaamista ja ideoita on Suomessa valtavasti. Siksi priorisointi ja ajankäyttö eri asiantuntijoiden hyödyntämisessä luo välillä oman haasteensa. Epävarmuuden sietäminen ja toisistaan poikkeavat mielipiteet ovat kuitenkin parasta antia, ei ole vain yhtä oikeaa yrittämisen polkua. Kuuntelen siis itseäni viisaampia ja otan oppia samalla omaa polkuani kulkien.