Healthfactory Oy / TNT Trainerit

TNT Trainerit -palvelun tavoite on olla alan edistyksellisin ja käytetyin valmennustyökalu (portaali & mobiiliapplikaatio) personal trainereille ja muille liikunta-alan ammattilaisille niin Suomessa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla. Yrityksen tavoite on myös toimia Suomessa merkittävänä verkostona, jonka kautta valmentajat voivat kouluttatua, hankkia lisäosaamista ja tehostaa valmennustoimintaansa yhteistyössä muiden hyötykäyttötyökalujen kanssa.

Vieraile kotisivuilla

Healthfactory Oy / TNT trainerit
Kotipaikka: Lempäälä
Perustettu: 2014
Työllistää: 3
Liikevaihto viime tilikaudella: 35 000

Toimitusjohtaja Terhi Immonen (kuvassa)  kertoo:

Liikeidea lyhyesti?

– Healthfactoryn päätuote on TNT Trainerit valmennusjärjestelmä, jonka avulla liikunta-alan ammattilaiset voivat seurata asiakkaidensa kehitystä, luoda harjoitusohjelmia ja samalla se toimii heidän asiakashallinnointijärjestelmänään. Palvelu toimii mobiiliapplikaationa ja verkkoportaalina. Lisäksi järjestelmän avulla voidaan toteuttaa työhyvinvointiin liittyviä kehityshankkeita ja sitä voivat käyttää myös sellaiset kuluttajat, joilla ei ole omavalmentajaa oman kehityksensä, kuten kehonkoostumuksen ja voimankehittymisen, seurantaan.

Mikä erottaa yrityksenne/tuotteenne/palvelunne kilpailijoista?

– Tuotteemme on edelläkävijä erityisesti Suomessa, mutta myös kv-markkinoilla joiltakin toiminnallisuuksiltaan. Palvelumme avulla voidaan seurata kaikkia valmennuksiin ja terveyden edistämiseen liittyviä toimia ja kaikki data on saatavilla helppolukuisina raportteina. Harvalta kilpailijalta löytyy myöskään mobiiliapplikaatiota ja Suomessa olemme ainoa, jolta sellaisen saa. Asiakkaiden treenit kulkevat aina kännykässä ja he voivat applikaation kautta suorittaa valmentajiensa heille luomia ohjelmia ja samalla seurata itse omaa kehittymistä.

Minulla ei ollut mitään ymmärrystä sovellusalasta sinne hypätessä. Kuitenkin keräämällä oikean tiimin ja uskomalla yhdessä ideaan saimmekin tuotteemme valmiiksi. Nyt kaksi vuotta starttauksen jälkeen tuotteellamme on jo noin 4000 käyttäjää ja käyttäjämäärät ovat lähteneet kovaan kasvuun. Meillä on kumppaneina liikunta-alan merkittävimpiä yrityksiä ja olemme päässeet neuvottelemaan hyvinkin isojen tahojen kanssa. Tulevaisuus näyttää erittäin hyvältä!

Millaisia kasvutavoitteita yrityksellänne on? Nimeä ainakin tärkein.

– Tärkein on kansainvälistyminen, jota olemmekin jo pian vuoden vieneet eteenpäin. Kansainvälistymisemme etenee näillä hetkillä, eli syys-lokakuussa.  Lisäksi tavoitteenamme on olla vaikuttamassa merkittävästi Suomen työhyvinvointikenttään.

Paras hetki yrittäjän urallasi?

– Kun yrityksemme haluttiin ostaa yhden merkittävän yhtiön toimesta, mutta emme olleet vielä silloin valmiita myymään. Se antoi kuitenkin potkua persuksille, uskoa entistä enemmän ja hirveän draivin!

Haastavin hetki yrittäjän urallasi?

– Haastavimmat hetket liittyy niihin tilanteisiin, kun oma jaksaminen alkaa horjua. Niiden tilanteiden ratkaiseminen kuormittaa todella paljon silloin, kun on itsekin poikki. Sellainen tilanne oli muutama kuukausi sitten ja hetkellisesti kävi mielessä jopa luovuttaminen. Tilanteen aiheuttama stressi sai kuitenkin adrenaliinit tappiin ja totesin, että luovuttaminen ei käy päinsä. Tartuimme härkää sarvista ja aloimme miettiä ratkaisuja, jotka pian alkoivatkin hahmottua.

Mitä olet oppinut tähän saakka Kasvu Open -sparrauksista?

– Olen oppinut itseasiassa hyvinkin paljon. Merkittävimpiä ja tärkeimpiä oppeja on kuitenkin tullut lakiasioiden, sopimusasioiden ja kansainvälistymiseen liittyvien asioiden parista.