Silmusalaatti

Silmusalaatti on lyhyesti itujen uudelleen brändäys, mutta myös tuotantokonsepti. Olemme kehittäneet konseptin tehokkaaseen lähi-teho-luomutuotantoon, joka on skaalattavissa ja jolla haemme kansainvälisiä markkinoita. Yritys on toiminut vuodesta 2012 ja liikevaihto on vuosittain kaksinkertaistunut. Näin tulee olemaan myös kuluvana tilikautena.

Vieraile kotisivuilla

Silmusalaatti
Kotipaikka: Helsinki
Perustettu: 2012
Työllistää: 4
Liikevaihto viime tilikaudella: 197 000

Luomuviljelijä Samuli Laurikainen kertoo:

Liikeidea lyhyesti?

– Silmusalaatti viljelee, myy ja markkinoi Silmusalaatteja, sekä kehittää konseptiaan. Silmusalaatti on sekoite erilaisia versoja, jotka ovat kasvatettu siemenestä. Maku määräytyy sen mukaan, mitä erilaisia siemeniä keskenään kasvatetaan. Kaikki salaattimme ovat luonnonmukaisesti tuotettuja ja luomusertifioituja. Mitään lannoitteita, kasvinsuojelu- tai säilöntäaineita ei käytetä.

Mikä erottaa yrityksenne/tuotteenne/palvelunne kilpailijoista?

– Silmusalaatti on salaattia, jossa on makua. Lisäksi se vastaa kuluttajien toiveisiin luomusta, eettisyydestä ja paikallisuudesta.

Millaisia kasvutavoitteita yrityksellänne on? Nimeä ainakin tärkein.

– Silmusalaatti pyrkii tavoittamaan entistä suuremman osan kuluttajia. Tämän osalta mittarimme on liikevaihdon kehittyminen, jonka pyrimme tuplaamaan vuosittain.

Paras hetki yrittäjän urallasi?

– Hyvä palaute asiakkailta lämmittää aina.

Haastavin hetki yrittäjän urallasi?

– Haasteet viranomaisten kanssa ovat toisinaan turhauttavia.

Mitä olet oppinut tähän saakka Kasvu Open -sparrauksista?

– Muutkin yritykset/yrittäjät painivat täsmälleen samojen haasteiden kanssa. Toisaalta myös ratkaisut moniin haasteisiin ovat melko yleispäteviä, ne vain täytyy aina sovittaa kulloiseenkin liiketoimintaan.