Yonoton Oy

Yonoton on konseptoinut mobiilipalvelun, jonka johdosta kenenkään ei tarvitse enää jonottaa massatapahtumissa. Itse asiassa, tapahtumavieraan ei tarvitse liikkua senttiäkään saadakseen tuotteen syliinsä.

Vieraile kotisivuilla

Yonoton Oy
Kotipaikka: Espoo
Perustettu: 2016
Työllistää: 4
Liikevaihto viime tilikaudella: 0

Toimitusjohtaja Teemu Karenius kertoo:

Liikeidea lyhyesti?

– Yonoton on mobiilipalvelu, joka lopettaa jonottamisen massatapahtumissa. Palvelun kautta katsoja voi tilata ja maksaa tuotteita etukäteen. Ruoka-, juoma- ja fanituotteet toimitetaan suoraan istuimelle, pikatiskille tai pöytään. Tällä hetkellä asiakkaitamme ovat lähes puolet jääkiekon Liiga-seuroista.

Mikä erottaa yrityksenne/tuotteenne/palvelunne kilpailijoista?

– Yonottoman vahvuus on palvelun monipuolisuus, ylivertainen käyttäjäkokemus ja voimakas skaalautuvuus. Olemme satsanneet erityisesti palvelun käytettävyyteen, palvelukonseptiin ja haluamme olla alamme nopein ja kaunein. Täysin vastaavanlaista palvelua ei Euroopan markkinoilta vielä löydy.

Millaisia kasvutavoitteita yrityksellänne on? Nimeä ainakin tärkein.

– Kotimaan tavoitteemme tälle vuodelle on, että jokainen jääkiekon Liiga-seura on Yonottoman asiakas. Päätavoitteenamme on toimia Keski-Euroopan isoilla volyymimarkkinoilla ensi keväänä.

Paras hetki yrittäjän urallasi?

– Jokainen klousattu diili on tuntunut yrittäjäuran kohokohdalta ja onneksi olemme päässet viime aikoina tuulettelemaan näitä tiuhaan tahtiin. Olen myös todella iloinen, että olemme saaneet kasaan huippuluokan advisory boardin sekä liiketoimintaamme uskovia sijoittajia.

Haastavin hetki yrittäjän urallasi?

– Yrittäjän urani on vasta niin lyhyt, että rankemmilta kokemuksilta ollaan säästytty. Kop,kop! Yonottoman kehitys on ollut ällistyttävän nopeaa ja olemme koko ajan tavoitteitamme muutaman pykälän edellä. Tässä vauhdissa pysyminen on vaatinut välillä perustajaosakkailta vähän rivakampia askelia.

Mitä olet oppinut tähän saakka Kasvu Open -sparrauksista?

– Kasvu Openissa olemme tutustuneet mielenkiintoisiin persooniin ja saaneet myös uusia virkistäviä ajatuksia liiketoiminnan kehittämiseen.